Utvadering :)

Hej! Nu ska jag utvadera lite kring min projekt :). på den första veckan så hade jag planerat att filmen ska vara klar si och så och det skulle vara inspelning på minst två personer per en veckan. Det blev inte så kan man väl säga. Tiden passade inte riktigt in med alla och så behövde man anpassa och ändra planen. 
 
Jag ändrade skådisar för att några inte kunde, och några inte ville att vara med , och det förstod jag. Jag filmade inte heller exakt så som min storyboard visas. Ansikte på tjejer kunde va knappt synas ibland. Man måste anpassa filmen efter tjejerna också :) Slutet på min prejekt ändrades totalt för att det blev förbannat svårt att få in alla på en scen samtidigt.
 
När det gäller inspelning så tyckte jag då att allt var helt okej. Jag är inte perfektionist och kan inte riktigt säga att det blev så bra men ibland kunde man ej filma om pga. tidbrist. Jag först höll kameran väldigt darrig och kameran rörde sig hela tiden. Vid slutet så kom jag på en ny sätt att håller kameran då. så först gick det från livligt rörelse bilder till en stil bild, vilket jag tycker det behövdes bland scenerna så att det inte ser så rörigt ut under filmen.
 
Ljuset är svårt att kontrollera. Det märkte inte jag förran färgredigeringsprocess började. Det var väldigt svårt att hålla alla bilder i samma ton och färg och som jag skrev i förra bloggen att Imovie är inte en avancerat redigeringsprogram. Det blev inte så som jag tänkte med bilderna då också men nästan ;) 
 
om jag har då tiden över så skulle jag försöka spela låten en gång till så att det blir mer perfekt då och även spela om några scener för att jag tycker då att filmen var lite ''skakat''.
 
Det som är bra med filminspeling är att jag tycker att det var jätteroligt , och skulle kunna göra om det i fritiden och sånt men det är verkligen tidskrävande. Den som var tråkigt var då olika programm som jag har använd. När vi spelade in låten så var min Garageband fungerade väldigt dålig och samma sak med Imovie. Det fuckade upp helt totalt och det krävde tålamod lite grann.dgsdgs
 
och ja, varför valde jag att göra musikvideo ? Svaret är ju att jag kan kombinera alla tre programmer, Garage band för musik, Photoshop för blogg och Imovie för filmen. Jag skulle egentligen byta Imovie mot Final cut pro och garangeband mot Logic pro.
 
och nu tycker jag att det är väldigt tråkigt att skriver massa textr utan någon bilder alls :P 
 
btw.... just nu så har jag kommit på eller testat på att redigera video i Photoshop , HAHAHAHA om jag visste det innan så .... filmen kanske ser bättre ut :'( 
 
aja vi svslutar med min selfie då !
 
 
 
ses vi ...nångång 
 
xoxo

Kommentera här: